היי, אני בטוח שאני יכול לסייע לך להגיע מהר יותר לאן שאתה רוצה. נסה אותי
כן, אני רוצה ללמוד איך!

עשר שנים של מסע לדיוק עצמי – הסיפור המלא – חלק 3 ואחרון

תפקידי במידע כנסים היה CDO – Chief Digital Officer משמעות התפקיד בפועל היא אחריות מלאה על כלל המערכות הדיגיטליות, הן התפעוליות הטכנולוגיות והן השיווקיות. המוצר העיקרי שמכרנו הוא כרטיסים לכנסי החברה. בנוסף לכך, במסגרת תפקידי הייתי אחראי גם על כל הפעילות העסקית של "מידע דיגיטל" – חברת בת שניהלה קמפייני B2B עבור לקוחות בעיקר באמצעות רימרקטינג חכם בפייסבוק וגוגל ובשילוב דיוורים ישירים לקהלי יעד ספציפיים.

ממידע כנסים המשכתי הלאה לתפקיד CDO באתר הזמנות משלוחי האוכל הגדול בישראל – "משלוחה". בתפקידי בתור מנהל הדיגיטל הראשי שם הייתי אמון על אסטרטגיית הדיגיטל של החברה, הן באספקטים פרויקטליים, והן בניהול מערך השיווק השוטף. בתקופתי שם הושק האתר המחודש וכמו כן האפליקציה המתקדמת, ובוצעו מספר מהלכים רוחביים משמעותיים.

התפקיד היה מאוד מאתגר ומעניין, אך בד בבד הרגשתי כי אני נתקל בתקרת זכוכית מקצועית, תקרה שניסיתי לפרוץ באמצעות יוזמות חדשות, תכנון וראייה שהם מעבר לטווח הקצר והמיידי, ודרכים נוספות. לצערי, הרגשתי כי תפקידי כ-CDO לא היה מוגדר בארגון כיאות, דבר שהוביל אותי לתהות כיצד מרגישים מנהלי דיגיטל בארגונים אחרים.

השנה היתה 2016, תחילת השנה האזרחית. פניתי למספר קולגות וחברים בתחום, שאלתי וראיינתי אותם לעומק, וגיליתי לשמחתי (וגם לצערי) שאני ממש לא לבד. כעבור מספר שבועות החלטתי לקיים מפגש ראשון ולפתוח את קבוצת הווטסאפ "100 מנהלי דיגיטל" שאיגדה 100 מנהלים מהארגונים הגדולים והמובילים בישראל, ומטרתה היתה קיום מפגשים בהם מנהלים יוכלו לשתף ולספר את שעל ליבם, מתוקף כך שברוב הארגונים התפקיד תחומי האחריות והגזרה לא היו מוגדרים, ומנהלי דיגיטל חוו קשיים והתמודדויות רבות ולא פשוטות.

המפגשים הראשונים שייצרה הקהילה החדשה עוררו כל כך הרבה באזז חיובי והרגשת FOMO בתעשייה, שתוך מספר חודשים ספורים היו מאות מנהלים שביקשו להצטרף אליה. תוך 4 חודשים מהמפגש הראשון, הכרזנו על כנס השקה חגיגי של מה שקיבל את השם "ארגון מנהלי הדיגיטל בישראל" – הפורום, שכבר איגד בתוכו מאות מנהלים ומנהלות מכלל הארגונים הגדולים והמוכרים בישראל, היה הפורום הראשון והייחודי בתחום, שהפך עם הזמן הלכה למעשה לאיגוד מקצועי.

משם, הדברים רק הלכו והתגלגלו קדימה, ובקצב מהיר. השקנו מערך השתלמויות מקצועיות, קיימנו שיתופי פעולה עם חברות הייטק ודיגיטל מובילות בארץ ובעולם, יצרנו שירותים ותוכן ייחודי עבור חברי הקהילה, ובעיקר – היינו קשובים ועירניים לצרכים, בקשות ופידבקים שהגיעו מהשטח.

ב-1.2.2017, כשנה לאחר תחילת הפעילות, לאור ההצלחה הגדולה ורשימת ההישגים שצברנו, ולאחר שמאות מנהלים ואנשי מקצוע בתעשיית הדיגיטל לקחו חלק בפעילויות שלנו, הקמנו באופן רשמי את "ארגון הדיגיטל הישראלי" כעמותה בישראל.

במהלך 2018, הרגשתי כי על מנת שהארגון יוכל להמשיך ולצמוח ולנהל מגוון רחב עוד יותר של פעילויות, הוא צריך קודם לדאוג לבסס לעצמו מקום פיזי קבוע המאפשר קיום מפגשים ואירועים, וכמו כן גב כלכלי חזק שיעניק לו את מטריית השירותים הנדרשת מסביב.

בשלב הזה התחלנו לבחון פניות מגופים שונים למיזוג פעילות הארגון אליהם, כאשר לבסוף החלטנו למזג את הפעילות לתוך "לשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל". באוגוסט 2018 סיימתי את תפקידי כמנכ"ל הארגון, וכיהנתי כיו"ר הוועד המנהל שלו במשך שנה נוספת.

באוקטובר 2018 השקתי את קהילת "אנשים של אנשים", וגם את העסק שלי, בו אני מייעץ ומרצה בתחומי התמחותי: הקמה וניהול קהילות, אסטרטגייה שיווקית, מיתוג אישי וניהול קריירה. 

תודה רבה שקראת עד כאן! מקווה שהקריאה היתה פורה ומעניינת עבורך.