איך עושים נטוורקינג אפקטיבי ב-2019?

בואו נשים את הדברים על השולחן. כולנו יודעים שקשרים זה שם המשחק. בעולם המערבי התחרותי עד זוב דם שאנו חיים בו, זה כבר מזמן לא באמת חשוב מה אתה יודע, אלא את מי אתה מכיר. מפוליטיקה ועד עולם העסקים, מהמגזר הציבורי דרך הפרטי, כולנו מחפשים קיצורי דרך, או בשמם הנרדף "פרוטקציות" – להיות מועדפים וחביבים על אנשי מפתח שיש ברשותם לעזור לנו ו/או לקדם את מטרותינו.

אם טרם נחשפתם לתופעה ולהיקף שלה, אז אני ממליץ בחום לא להישאר נאיביים, ולהכיר אותה. זו המציאות, שמהווה חלק בלתי נפרד מהיכולת שלנו למנף את עצמנו הן בחיים האישיים והן במסלול הקריירה.

על מנת לנסות ולהבין את מערכות הקשרים והיחסים שנרקמות בין אנשים, אנו צריכים לשאול קודם את שאלת מיליון הדולר והיא: למה? למה בכלל מתקיימות מערכות יחסים וקשרים בין אנשים?

נקודת המוצא היא שבבסיסו של כל קשר קיים אינטרס (או בעברית: עניין). האינטרס הוא המניע המתחזק את הקשר ואת המשכיותו. כך למעשה ניתן למצוא מערך אינטרסים בכל קשר שהוא, ומכל סוג, המתקיים בין שני אנשים או יותר.

מדוע ההקדמה המטרחנת הזו חשובה להבנה של הפוסט? כי על מנת להיות אלופי נטוורקינג בעלי רשת קשרים חזקה ואיתנה שנוכל להפיק ממנה ערך אמיתי ומשמעותי לחיים, עלינו לתחזק את האינטרס ההדדי.

מה הכוונה בפועל? עלינו להגיע למצב שבו בכל רגע נתון יש לנו יכולת להוסיף ולספק ערך אמיתי לרשת הקשרים שלנו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים וכיוונים.

על ידי ביסוס היכולות הללו, נהפוך להיות נכס משמעותי עבורם, וגם האינטרס שיש בינינו לבינם ימשיך להתקיים באופן הדדי, לאורך שנים. כמובן שיש לבצע פעולות נוספות וזה לא מספיק בפני עצמו בלבד, אך זה הבסיס שבלעדיו קשה עד בלתי אפשרי להצליח למנף רשת קשרים בצורה אפקטיבית.

לסיכום, קבלו דוגמא, שגם מדגימה מימדים נוספים החשובים מאוד בנטוורקינג ומערכות יחסים בעלות אינטרסים – אותנטיות ושקיפות. האינטרס שלי בכתיבת האייטם הזה היתה לספק לכם תוכן בעל ערך, שיגרום לכם לחשוב קצת על הנטוורקינג שאתם עושים (או בעיקר לא עושים מספיק)

אם זהו תחום שבא לכם לשפר ולהיות ממש אלופים בו, ואף לאמץ אותו כדרך חיים, דברו איתי. יש גם סדנה סופר מדויקת ופרקטית שאני מעביר בקרוב ואפשר להירשם אליה כאן.